ÚJRATERVEZÉS - A KÓRHÁZSULI ALAPÍTVÁNY GYORS ÉS RUGALMAS VÁLASZAI A COVID-19 JÁRVÁNY IDEJÉN
TÓTHNÉ ALMÁSSY MONIKA

Absztrakt

DOI

A KórházSuli Alapítvány az iskolából tartós betegség miatt kimaradó fiatalok oktatásrehabilitációs folyamatának támogatását végzi, önkéntes egyetemisták és középiskolások közreműködésével. A cél megvalósításához az oktatási- és egészségügyi szektor szakembereinek a bevonásával egy olyan keretrendszert dolgoztak ki, ahol mind a segítők, mind a segítettek megfelelő támogatást kapnak a közös tevékenység biztonságos és sikeres elvégzéséhez. A COVID-19 járvány kezdetén a meglévő keretrendszert áthelyezték teljesen az online térbe, és megnyitották a tanulás lehetőségét az egészségügyi dolgozók gyermekei, valamint a krónikus beteg gyerekek számára is. Az esettanulmány célja annak bemutatása, hogy a COVID-19 járvány milyen hatással volt a szervezet működésére és az önkéntesek tevékenységére. Bemutatjuk, hogy milyen kihívásokkal kellett szembenézni és azokra milyen válaszok születtek. Továbbá, milyen szempontok alapján történt az újabb támogatást igénylő csoport kiválasztása, hogyan zajlott az új önkéntesek toborzása, felkészítése, valamint a megnövekedett számú résztvevő munkájának operatív irányítása. Részletezzük, melyek voltak a program során felmerülő nehézségek a működés, az önkéntesek, az egészségügyi dolgozók és a technika oldaláról, és ezekre milyen megoldások születtek. Bemutatásra kerül, hogy a KórházSuli Alapítvány életére milyen pozitív hatással volt a járvány alatti extra feladatok felvállalása és sikeres elvégzése. Az esettanulmány elkészítéséhez az adatok a szervezet statisztikai- és hatásvizsgálati anyagaiból származnak. Az extra tevékenység vizsgálata időrendi sorrendben, az önkéntesek fókuszba állításával történt.

Kulcsszavak: oktatásrehabilitáció, COVID-19 járvány, online tanulás, önkéntes toborzás, KórházSuli Alapítvány,

Tóthné Almássy Monika pedagógus, a KórházSuli Alapítvány igazgatója